Asta patesti cand lasi treaba de azi pe maine!

Saptamana trecuta am fost ceva mai ocupat si nu prea am avut grija de propria micro ferma! Odata cu venirea primaverii iepurii sunt mult mai predispusi la boli. Astazi uitandu-ma printre iepuri am observat ca unii dintre iei sunt mai galesi, scuturandu-si capul, aveau raie, multi dintre noi o recunoastem sub numele de (bube in urechi).

Raia este destul de periculoasa, daca nu actionam la timp se intinde din interiorul urechii pana la varf. Odata ajunsa la in varf, aceasta incepe sa-i macine urechea iepurelui (daca ii atingeti urechea incet observati bucatele mici cum se desprind). Mai rau este ca aceasta se poate extinde si la ochi  afectandu-i vederea si este foarte greu sa-l mai salvezi, odata ajunsa la ochi este o moarte lenta dar sigura (99% din cazurile cunoscute de mine).          

Raia se poate trata cu Otoguard, (il puteti gasi in farmaciile veterinare) cu repetare la 2-3 zile, astfel in timp de 7-12 zile iepurele nu va mai avea nimic. Dupa ce bubele din urechi dispar complet, ar fi bine sa-i mai da-ti o data.                                                                   Asa arata raia (bubele in urechi):Raie (bube in urechi) Raie (bube in urechi) Raie (bube in urechi)Otoguard

13 thoughts on “Asta patesti cand lasi treaba de azi pe maine!

      • Revin cu o problema…Am o iepuroaica pe care nu am vazut-o ca are dintii crescuti aiurea si am bagat-o la imperecheat pe 13 Februarie anul acesta. Pana in dimineata asta nu a fatat…ar fi a 35-a zi. Poate sa aiba vreo problema referitor la jumulirea parului, la taierea cordonului ombilicar sau altele? I-am amenajat eu cuibul…ea inca nu are nici o treaba in privinta asta. Este posibil sa nu jumuleasca parul deloc inainte cu cateva zile de fatare?

      • Salut Mihai, nu am mai intalnit niciodata problema ta. Parerea mea e ca nu ar avea nicio treaba asta. Daca ar fi fost gestanta si nu se jumulea de par trebuia sa fete si sa lase puii de izbeliste. Da esti sigur ca e gestanta?

      • Da Mihai si mie mi sa intamplat ca iepuroaica sa isi jumuleasca blana.

  1. Iepuroiul a cazut dupa ea si a bocanit de era sa imi sparga gresia in baie… insa am citit pe alte forumuri ca ar fi cazuri ca la prima fatare sa tina si 36 de zile. Mai astept o saptamana si apoi o sa incerc sa o bag iar sa fiu sigur, oricum problema cu dintii am vazut ca se transmite genetic si nu sunt sanse ca puii sa fie calitativi, vreau insa sa fiu sigur ca nu dau de ei acolo…

  2. Iepuroaica respectiva a mai fatat pana acum? E posibil sa fie prea grasa si sa nu se tina la monta, chiar daca iepuroiul o sare. O femela nu poate duce mai mult de 30 de zile de gestatie. Incearca sa o dai din nou la monta, dupa 3-4 ore da-o iar, daca nu sta mai incearca pese 1-2 zile si daca nici atunci nu sta ar trebui sa fie gestanta. Iepuroaicele umbla la 24-48 ore dupa ce intrerupe alaptarea sau dupa montare daca femela nu a ramas gestanta.

  3. Am doi iepuri din rasa uriasul belgian, ambii de aprox. 6 luni. Am observat ca atat pe varful urechilor lor, cat si pe marginile acestora, exista un fel de bubite (nu stiu cum altfel sa le descriu). Nu sunt foarte vizibile. Crezi ca sunt normale? Eu si tatal meu iubim mult iepurii acestia si vrem sa fim siguri ca sunt in regula. Urmeaza sa ii ducem astazi la veterinar, dar am vrea sa avem de partea noastra si parerea altcuiva. Tatal meu spune ca nu se simt prea bine si ca nu mai sunt la fel de zglobii si de jucausi ca de obicei. Daca te ajuta cu ceva, aceasta este cea mai buna poza pe care o am cu ei (se misca prea mult si nu reusesc sa ma apropii de ei suficint). http://prntscr.com/86db5u

Lasă un răspuns

